Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2009 15:30 - Призив за подписване на петиция
Автор: verad Категория: Лични дневници   
Прочетен: 717 Коментари: 0 Гласове:
0



Редовете по-долу получих днес, чрез Skype и мейл:

"

Уважаеми Българи,

Искат да отменят Българския Език като задължителен, т.е. държавата ни
няма да изисква от гражданите си да знаят граматични и пунктуационни
правила. Той пак ще се изучава, но няма да се изисква. "Няма държава,
която да не изисква от гражданите си, които са минали българско
обучение, да не знаят книжовен език. Няма значение турци, роми,
африканци, араби. Щом са граждани не трябва да се съобразяват със
законите и правилата на държавата, в която имат гражданство..."

Това е предложено от председателя на Коми ията по образованието и
науката господин Лютви Местан. На 20 март е прието на първо четене без
възражение. Защо не е казано по новините никой си няма и на представа.

Апелирам всички, които имат българско самосъзнание да подпишат
петицията, защото иначе от България скоро няма да остане и следа. Това е
скандално и не бива да се остави така.

На по-долу посоченият електронен адрес можете да подкрепите българския език.


Ако одобрявате петицията можете да я препратите на ваши познати.

http://www.bgpetition.com/knijoven-balgarski/index.html

"

Какво е точно е казал Лютви Мастан, че аз се обърках!?!?!?!

Чувствата, които предизвика в мен този призив са следните:

На всички останали държави им пука за книжовния български език (1), само на Българската държава не, което едва ли е от значение, щом нейните граждани не трябва да се съобразяват със законите й (2).

Ето и от къде го разбрах:

(1) ...няма държава, която да не изисква от гражданите си, които са минали българско обучение, да не знаят книжовен език.
А аз си задавам въпроса кои са тези държави, за да отида и да им "стисна" ръката.
(2) ... Щом са граждани не трябва да се съобразяват със
законите и правилата на държавата, в която имат гражданство...

... не не е гршка. Нали започнах с това, че го получих от 2 места.

Според мен това изказване, независимо кой го е направил, по-скоро поддтиква към НЕСПАЗВАНЕ на законите в България.
(3) ...
Защо не е казано по новините никой си няма и на представа.

До колкото съм запозната форми като:
- на представа
- в предвид, на предвид и любимото ми - в на предвид
не са кножовни
.

В този ред на мисли, може би този който го е написал това сигурно милее за родния си език, но явно не е усвоил уменията да се изразява. Следователно едва ли би бил по-разбираем от повечето турци, роми, африканци, араби, за които владеенето на кножовната форма на езика няма да бъде задължителна.

В крайна сметка аз съм българка, живея в България и смятам, че официялния език трябва да е български, което включва и книжовната и говоримата му форма. Това означава, че ако отида да живея някъде другаде и стана гражданин ще трябва да науча официялния им език.

Български език съм учила по времето, когато учителите започваха да се занимават с политика. За 2 години (6-7 клас) смених 3 или 4 преподавателя по Български език и Литература в училище. Бих казала че съм доста неграмотна и трудно си подреждам мислите в писмена форма. Теми така и не се научих да пиша. Никой на времето не ми обясни каква им е идеята.

Това на което се възмущавам, е че са малко хората, които са прочели и по-скоро вникнали в смисъла на този призив. Защото може би, ако го бяха прочели едва ли щяха да си позволят да занимават толкова хора около себе си.

 






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: verad
Категория: Лични дневници
Прочетен: 47216
Постинги: 18
Коментари: 17
Гласове: 83
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол